2012年1月28日 星期六

♬ Lady GaGa《Hair》

cyber formula  周傑倫



★ Born This Way ...be yourself


06.Hair 自由髮則


Whenever I'm dressed cool
每當我穿得很有型時
My parents put up a fight
(Uh huh, uh huh)
爸媽就掀起家庭大戰
And if I'm a hot shot
然而當我沉浸其中時
Mom will cut my hair at night
(Uh huh, uh huh)
媽媽晚上就會把我的頭髮剪去
And in the morning
直到我早上睡醒起來
I'm short of my identity
(Uh huh, uh huh)
我開始認不清我自己
I scream Mom and Dad
我對著爸爸媽媽大喊
Why can't I be who I wanna be?
(Uh huh, uh huh)

為甚麼我不能做自己?
To be
真正的自己

I just wanna be myself
我不過是想做我自己
And I want you to love me for who I am
請愛我真正的樣子
I just wanna be myself
我隻是想要做我自己
And I want you to know, I am my hair
想讓你們知道, 我就像我的頭髮

I've had enough, this is my prayer
我已經受夠了! 以下是我想說的
That I'll die living just as free as my hair
在還沒活夠前我跟像我的頭髮一樣自由
I've had enough, this is my prayer
我已經受夠了!
我隻想要說

That I'll die living just as free as my hair
在死掉前我要活得像我的頭髮不受拘束
I've had enough, I'm not a freak
我已經受夠了! 我不是怪咖
I'm just here trying to play cool on the streets
我隻是試著想上街耍酷一下
I've had enough, enough, enough
我真的已經受夠這一切了!
And this is my prayer, I swear
然後這是我的禱告, 我發誓
I'm as free as my hair
我要跟我的頭髮一樣自由
I'm as free as my hair
我要像我的頭髮不受拘束
I am my hair
我就是我的頭髮
I am my hair
就像我的頭髮般


Sometimes I waltz around
有時候我瀟灑的出門
Put on red highlights
(Uh huh, uh huh)

像上演了場聚焦秀般
Just because I want my friends
怎麼卻像是自己要
To think I'm dynamite
(Uh huh, uh huh)

讓他們避我而遠之
And on Friday rocks in
然後每當週末的到來
High school dance
(Uh huh, uh huh)

聚會的派對就要開始
I got my bangs too hot
我的瀏海可能太前衛
That I don't stand a chance
(Uh huh, uh huh)

就連想加入都被拒絕
A chance
沒有機會

I just want to be free, I just want to be me
我隻是想要自由自在、不過是想做我自己
CVistaAnd I want lots of friends who invite me to their parties
我期望好多好多的朋友邀請我加入他們
I don't wanna change, and I don't wanna be ashamed
我不想改變這一切、更不想讓自己內心羞愧
I'm the spirit of my Hair, it's all the glory that I bare
頭髮就像我的靈魂般、是我唯一能讓大家看見自己自豪的地方

(I'm my hair,
I'm my hair
All the glory that I bare


I'm my hair, yeah, yeah
All the glory that I bare)


 


 


HomeGuardpt;">



沒有留言:

張貼留言